Zainwestuj w przyszłość, chroń środowisko i oszczędzaj pieniądze.
Masz lub planujesz mieć samochód hybrydowy lub samochód elektryczny? Postaw na własną stację ładowania. Komfortowo ładuj samochód elektryczny w domowych warunkach, kiedy tylko chcesz.
Oferujemy stacje ładowania prądem zmiennym lub prądem stałym, nieduże i ekonomiczne rozwiązania, ale i szybkie ładowarki dla tych, którym najbardziej zależy na czasie. Znajdziesz też u nas zaawansowane technologicznie urządzenia typu super charger dla zastosowań profesjonalnych (hotele, parkingi biurowców, osiedla mieszkaniowe, etc.).
A może chcesz mieć nowoczesne miejsce do parkowania i jednocześnie zadbać o środowisko naturalne?
Carport to wiata samochodowa z zadaszeniem wykonanym z modułów fotowoltaicznych. Pod wiatą możemy zainstalować stację ładowania samochodu hybrydowego lub elektrycznego.
Ekologiczne rozwiązanie 2 w 1
Dzięki połączeniu ładowarki do samochodu elektrycznego z fotowoltaiką, możesz ładować swój samochód za darmo i ekologicznie.
Wykorzystując energię słoneczną, oszczędzasz na rachunkach za prąd, ponieważ nie musisz pobierać energii z sieci aby naładować swój samochód.
Czas ładowania akumulatora w samochodzie elektrycznym zależy od pojemności akumulatora oraz od źródła, z którego ładujemy samochód. Za przykład posłuży nam samochód elektryczny o pojemności 50 kWh, jeżeli chcielibyśmy naładować rozładowany akumulator ze zwykłego gniazdka elektrycznego, którego moc wynosi przeważnie ok. 2,3 kW wtedy musielibyśmy czekać nawet dobę na całkowite naładowanie akumulatora. Natomiast gdy skorzystamy z ładowarki do samochodu elektrycznego typu wallbox, której moc jest większa od standardowego gniazdka domowego i wynosi do 22 kW, czas ten można skrócić kilkukrotnie, dla 11 kW do ok. 6 godzin, dla 22 kW to ok. 3 godzin. Jeżeli zastosujemy ładowarkę wykorzystującą prąd stały DC o mocy 50 kW, czas ładowania wyniesie ok. 1 godziny, a gdy skorzystamy z ładowarki DC o mocy 100 kW czas możemy skrócić nawet do ok. 30 minut. Największe baterie montowane w autach mają wielkość około 100kWh.
Ładowarka AC wykorzystuje prąd zmienny, taki jaki mamy w standardowych gniazdkach domowych tylko o większej mocy. Najczęściej spotyka się ładowarki o mocy od ok. 11 do 22kW. Natomiast ładowarka DC wykorzystuje prąd stały i moc takiej ładowarki jest znacznie większa od ładowarki AC (od ok 30 kW do ok 350kW), dzięki czemu samochód ładuje się szybciej. Ładowarki do samochodów elektrycznych typu DC najczęściej można spotkać w ogólnodostępnych stacjach ładowania samochodów elektrycznych np. w galeriach handlowych czy na stacjach paliw.
Tak, ładowarka do samochodu elektrycznego może być zasilana energią z instalacji fotowoltaicznej. Wykorzystanie energii z fotowoltaiki do ładowania samochodów elektrycznych ma wiele korzyści, takich jak obniżenie kosztów paliwa, większa niezależność energetyczna oraz redukcja emisji gazów cieplarnianych. Dzięki połączeniu ładowarki do samochodów elektrycznych z instalacją fotowoltaiczną możesz podróżować praktycznie za darmo. Jednak efektywność ładowania zależy od mocy paneli fotowoltaicznych, dostępności światła słonecznego i wielu innych czynników.
Tak, każda stacja automatycznie przestaje ładować w momencie, kiedy samochód jest w pełni naładowany.
Jeśli pod pojęciem hybryda rozumiemy auto typu plug-in hybrid to tak, jest to samochód napędzany po części energią elektryczną, w związku z czym można go ładować stacją ładowania. Klasycznej hybrydy nie można ładować (nie ma gniazda do ładowania).
Urządzenie przeznaczone jest do ładowania samochodów
elektrycznych. W przypadku użycia niezgodnego z przeznaczeniem przewidzianym
przez producenta urządzenie traci gwarancję.
Złącze oferowane w ładowarkach E.ON Foton pasuje do wszystkich
nowych aut produkowanych na rynek europejski. Przed zakupem ładowarki należy
zweryfikować rodzaj wtyczki w aucie. Nowe auta mają ustandaryzowane złącza Typ
2. W starszych autach bądź autach z dalekiego wschodu można spotkać złącza typu
CHAdeMO.
Urządzenia są optymalnie zaprojektowane, dotyczy to również elementów uzupełniających. Przykład: model Vertica z 5-metrowym spiralnym kablem – 5 metrów to wystarczająca długość i w przypadku standardowego użytkowania nie jest potrzebny dłuższy kabel. Samodzielne zmiany czy sztukowanie skutkują utratą gwarancji na urządzenie.
Stacje ładowania dostępne w ofercie E.ON Foton są trójfazowe, jeżeli jednak klient chce podłączyć tylko jedną fazę to fizycznie można to zrobić, jednak nie będzie to dla klienta opłacalne. Ładowarki jednofazowe są dostępne na rynku i można je podłączyć pod zwykłe gniazdo elektryczne w obiekcie - samodzielnie przez klienta. Jest to ładowarka typu plug & play. Ładowarki jednofazowe mogą ładować maksymalnie mocą 3,68 kW. Podsumowując: posiadając złącze jednofazowe Klient płaci za ładowarkę 22 kW wraz z montażem, ale ma tylko maksymalnie 3,68 kW, co oczywiście znacząco wydłuża czas ładowania.
Urządzenie jest bezpieczne,
oczywiste jest jednak, że należy zachować normalne środki ostrożności jak przy
innych urządzeniach podłączonych do prądu (np. nie można wkładać przedmiotów do
gniazdka zasilania czy dotykać urządzenia mokrymi rękami, etc.).
Stacja ładowania Vertica
(wolnostojąca) jest przeznaczona do montowania na zewnątrz i jest odporna na
działanie warunków atmosferycznych (zakres temperatur -25°C ÷ 55°C), zalecane
jest jednak przy niej zadaszenie, a najlepsze rozwiązanie to w tym przypadku
carport.
Tak, aby utrzymać gwarancję producenta należy serwisować ją co 12
miesięcy.
Nie jest to koniecznie - nie jest to urządzenie, które łatwo zdemontować
i użytkować w innym miejscu. Warto też pamiętać, że aby skorzystać ze stacji
trzeba być zidentyfikowanym użytkownikiem (zatem bez karty identyfikacyjnej
urządzenie po prostu nie zadziała). Dodatkowo model Vertica, montowany na
zewnątrz, ma mechaniczną blokadę uniemożliwiającą użytkowanie urządzenia przez
osobę nieuprawnioną.
Tak, oferujemy ubezpieczenie urządzenia w ramach dodatkowej
usługi.
W oferowanych przez E.ON Foton urządzeniach firmy Enelion zamontowany jest autorski system pomiaru energii elektrycznej zaprojektowany przez producenta. Pozwala on na analizę zarządzania mocą urządzenia. Jeżeli klient potrzebuje certyfikowanego pomiaru do rozliczeń sprzedaży usługi ładowania, to w momencie zakupu należy zamówić dodatkową funkcjonalność: Enelion MID.
Dla Klientów kupujących stację ładowania razem z instalacją
fotowoltaiczną przygotowaliśmy specjalne niższe ceny ładowarek. Dodatkowo przy
instalacji fotowoltaicznej określane jest przewidywane roczne zużycie prądu –
chodzi o to, aby dobrze dobrać moc instalacji. Jeżeli klient ma lub planuje
mieć samochód elektryczny i dokupić do niego stację, warto mieć to na uwadze
właśnie w momencie planowania instalacji PV. Zwiększone zapotrzebowanie na prąd
zostanie niejako “wliczone” w energię z PV, czyli w konsekwencji energia do
ładowania samochodu będzie klienta kosztować znacznie mniej.
Nie, w przypadku stacji ładowania interpretacja przepisów wskazuje
wyraźnie, że musi to być 23%.
Nie, stacja ładowania nie kwalifikuje się do odliczenia w ramach
ulgi termomodernizacyjnej.
Gwarancja producenta wynosi 24 miesiące.
Jest
to fizycznie możliwe, ale nie przy obecnych uwarunkowaniach prawnych i technicznych.