Skorzystaj z darmowej energii ze słońca od E.ON Foton
Nasza instalacja fotowoltaiczna zagwarantuje Ci dużo niższe rachunki i niezależność energetyczną. Ekologiczne rozwiązanie dla Twojego domu, o każdej porze roku, nawet w pochmurne dni.
Sprawdź ile możesz zaoszczędzić
Na instalacje fotowoltaiczne możesz uzyskać do 7000 zł dotacji razem z urządzeniem dodatkowym (na same moduły możesz uzyskać do 6000 zł)
Na panele fotowoltaiczne możesz uzyskać do 15 000
Możesz odliczyć nawet 100% kosztów poniesionych na instalację fotowoltaiczną, ale nie więcej niż 53 000 zł.
Wysokiej jakości komponenty stworzone według nowoczesnych technologii to gwarancja wysokiej wydajności na wiele lat. Sprawdź i przekonaj się sam!
Współpracujemy tylko z uznanymi markami:
Fotowoltaika w zestawie z pompą ciepła to duet,
który zwiększa oszczędności.
Instalacja fotowoltaiczna dostarcza energię do pompy ciepła, która potrzebuje jej do działania, czyli pozyskania energii z powietrza do ogrzewania lub chłodzenia domu, bądź przygotowywania ciepłej wody użytkowej.
Dzięki takiemu połączeniu jesteś w stanie zmniejszyć rachunki za prąd.
Z jakich elementów składa się instalacja fotowoltaiczna i co sprawia, że produkuje prąd?
1. Moduł fotowoltaiczny
2. Inwerter (falownik)
3. Licznik dwukierunkowy
Jeżeli chcesz mieć możliwość zarządzania i kontrolowania pracy swojej instalacji fotowoltaicznej, pobierz aplikację E.ON Home
Dlaczego warto pobrać aplikację E.ON Home?
Łatwa i intuicyjna obsługa
Prezentacja aktualnie wygenerowanej mocy energii z instalacji
Prognozy, ile mocy szacunkowo wygeneruje instalacja przy aktualnym stanie pogody
Dane historyczne w ujęciu tygodniowym/miesięcznym/rocznym
Możliwość podłączenia innych urządzeń zasilanych energią z PV
Analiza i dane nt. pozytywnego wpływu pracy instalacji na środowisko (liczba uchronionych drzew, zmniejszenie emisji CO2 do atmosfery
Współpracuje z inwerterami GoodWe, Fronius i SolarEdge
Dostępna zarówno w wersji Android, jak i iOS
Jeżeli zainteresowała Cię nasza oferta, wypełnij formularz a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą
Na bazie rozmowy, z inwestorem wypełniany jest AUM (Arkusz Ustaleń Montażowych) są to dane dla działu technicznego. Nastepnie przygotowywana jest najbardziej optymalna oferta, uwzględniającą sposób finansowania (w tym ewn. zwroty z tytuły dotacji) i podpisywana jest umowa.
W przypadku instalacji fotowoltaicznej wykonywany jest projekt instalacji przez doświadczonego projektanta. Zawiera wizualizację budynku i instalacji w przypadku PV. Projekt tworzony jest w oparciu o wszelkie możliwe czynniki i zmienne m.in.. zużycia energii, zacienienia. Projektanci kontaktują się z Klientem by stworzyć najlepszy możliwy dla danej lokalizacji projekt umożliwiający maksymalizację uzysku. W projekcie szacowna jest wielkość produkcji.
Prace montażowe realizowane są przez profesjonalne i przeszkolone ekipy instalatorów z uprawnieniami elektrycznymi (SEP). Montaż jest zakończony sporządzeniem protokołu i rozbudowanych pomiarów elektrycznych. Wszystkie prace instalacyjne są przeprowadzane wg. standardów europejskiej Grupy E.ON z poszanowaniem lokalnych przepisów budowlanych i energetycznych. Dodatkowo przeszkolenie Inwestora, konfiguracja falownika w wifi. Rejestracja pompy ciepła i instalacja aplikacji do zarządzania.
Realizacja inwestycji obejmuje formalności związane z przyłączeniem do sieci elektro-energetycznej, uruchomieniem i monitoringiem instalacji. Staramy się być partnerem dla inwestora na każdym etapie procesu realizacji. Zajmujemy się pełną obsługą techniczną i serwisowaniem instalacji w trakcie trwania gwarancji.
Jest to instalacja,
który zamienia energię ze słońca w energię elektryczną. Prąd powstały w ten
sposób może w całości zaspokoić potrzeby każdego domu. Nowoczesne rozwiązania proponowane
przez E.ON Foton są w stanie wytworzyć energię dla Twojego domu.
Instalacja składa się
kilku elementów: modułów fotowoltaicznych, falownika inaczej nazwanego też
inwerterem, konstrukcji montażowej, zabezpieczeń elektrycznych i
okablowania.
Podstawowym elementem i najbardziej widocznym są moduły fotowoltaiczne, które zbudowane są z krzemu, na które pada jednostka światła (foton). To tu rozpoczyna się produkcja prądu! Standardowe moduły zbudowane są z ogniw krzemowych. Najczęściej spotykane typy to monokrystaliczne. W modułach fotowoltaicznych energia z promieniowania słonecznego jest przekształcana w energię elektryczną (prąd stały - DC) i nazywa się to efektem fotowoltaicznym.
E.ON Foton
wykorzystuje głównie moduły E.ON Aura rekomendowane przez koncern E.ON. Ponadto
w budowanych instalacjach stosuje moduły marki Astronergy i JA Solar. Wszyscy
producenci stosowanych modułów to firmy ze światowej czołówki producentów w
rankingu najlepszych producentów TIER 1, zgodnie z raportem Bloomberg New
Energy Finance oraz PVEL, niezależnego laboratorium badawczego branży
fotowoltaicznej. Testy PVEL badają niezawodność modułów i obejmują wiele
czynników m.in. cykliczne zmiany temperatury, wilgotność cieplną, dynamiczne
obciążenie mechaniczne, próbę PID i test wydajności. Stosowane przez nas
moduły charakteryzują się wieloma
doskonałymi parametrami, kluczowymi z punktu widzenia klienta, m.in.:
Producenci poszczególnych komponentów nie wymagają
wykonywania obowiązkowych przeglądów gwarancyjnych jednak weryfikacja stanu i
stopnia eksploatacji instalacji jest istotna pod kątem jej prawidłowej i
wieloletniej pracy, jak i bezpieczeństwa domowników . Ze względu na
złożoność instalacji fotowoltaicznej oraz jej regularne narażenie na działanie
czynników atmosferycznych, zaleca się jej weryfikację co 12-24 miesiące.
Regularne i udokumentowane przeglądy mają wpływ na pozytywne rozpatrywanie
ewentualnych usterek przez producentów urządzeń oraz ubezpieczycieli. Klienci
E.ON Foton mogą zrealizować we własnym zakresie przez np. lokalnego elektryka
posiadającego odpowiednie doświadczenie oraz uprawnienia lub zgłaszając się do
E.ON Foton. W przypadku zainteresowania
realizacją przez E.ON Foton prosimy o kontakt mailowy na adres przegladypv@eonfoton.pl. Należy pamiętać, że instalacja
fotowoltaiczna należy do instalacji elektrycznej budynku i zgodnie z treścią
ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo Budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz.
1118) podlega prawnemu obowiązkowi wykonywania okresowych przeglądów instalacji
elektrycznej.
Delikatnie zalegający
brud i pył usuwany jest przez deszcz, jednak w pewnych sytuacjach zaleca się
czyszczenie modułów: kiedy brud jest na tyle intensywny, że ogranicza
przedostawanie się promieniowania słonecznego do modułów lub kiedy występują
zabrudzenia punktowe w postaci np. ptasich odchodów czy zalegających liści.
W większości
przypadków wystarczy sam deszcz, aby zmyć zabrudzenia z paneli
fotowoltaicznych. Jeśli jednak w nastąpiły zabrudzenia opisane w powyższym
punkcie, zaleca się ich umycie. Najlepszym czasem żeby to zrobić, jest wczesny
ranek lub wieczór, kiedy już nie pracują. Najlepszą porą do zadbania o
instalację fotowoltaiczną będzie wiosna, ponieważ wtedy na panelach mogą
utrzymywać się drobinki z pylących w tym okresie drzew oraz pozostałości opału
po okresie zimowym (pył z pobliskich kominów). Zalecane są gąbki/ścierki z
miękkim włosiem tak, by nie uszkodzić powierzchni paneli. Nie zaleca się
używania silnych detergentów oraz myjek ciśnieniowych, gdyż może to skutkować
uszkodzeniem paneli. Nigdy nie należy myć paneli fotowoltaicznych, kiedy są
nagrzane, gdyż może to spowodować szok termiczny co skutkowało będzie
pęknięciem szyby panelu.
W większości
przypadków modułów fotowoltaicznych nie trzeba odśnieżać. Zalegający na ich
powierzchni śnieg nie powoduje ich uszkodzenia, a zmniejsza jedynie ilość
wyprodukowanej przez system PV energii. Z uwagi na długość dni zimowych oraz
ilość promieniowania słonecznego w miesiącach zimowych nie ma konieczności
odśnieżania modułów. Ponadto podczas słonecznego dnia energia docierająca do
modułów będzie na tyle wysoka, by wytworzyć odpowiednią temperaturę na
powierzchni panelu, co skutkowało będzie stopieniem oraz zsunięciem się pokrywy
śnieżnej. W przypadkach, kiedy moduły muszą być jednak odśnieżone (wymóg
konstrukcyjny, ekonomiczny, inne wymagania zewnętrzne), nie wolno wykorzystywać
środków chemicznych w postaci soli oraz ciężkich i twardych narzędzi. Należy
zachować szczególną ostrożność nie narażając paneli na uszkodzenia mechaniczne.
Oblodzonych modułów nie należy skrobać i polewać letnią wodą w celu szybszego
rozmrożenia, a lodu nie rozbijać.
Koszt każdej
instalacji fotowoltaicznej uzależniony jest od jej indywidualnej konfiguracji i
mocy nominalnej. Moc dobierana jest w oparciu o zużycie energii elektrycznej w domu.
Eksploatacja takiej instalacji nie wiąże się z dodatkowymi obligatoryjnymi kosztami. Instalacja fotowoltaiczna, w przeciwieństwie do większości inwestycji w budowę, remont i wyposażenie domu, zarabia na siebie, a po relatywnie krótkim czasie przynosi czyste zyski. Okres zwrotu kosztów zakupu instalacji zależy od jej wielkości oraz cen energii.
W celu sprawdzenia
oraz omówienia możliwości rozbudowy instalacji fotowoltaicznej, prosimy o
kontakt z Państwa Przedstawicielem Handlowym lub skorzystanie z formularza
kontaktowego www.eonfoton.pl/kontakt
E.ON Foton w swojej
ofercie posiada tylko sprzęt renomowanych producentów. Najczęściej stosowane są
inwertery lub inaczej falowniki marki GoodWe. GoodWe jest jednym z największych
na świecie dostawców inwerterów centralnych do zastosowań komercyjnych i
przemysłowych. Firma oferuje falowniki ongridowe, hybrydowe i retrofitowe wraz
z inteligentnymi systemami monitoringu. Inwertery GoodWe charakteryzują się
wyjątkową trwałością, dzięki wysokiej klasie szczelności (IP65) są niezawodne w
każdych warunkach (np. temperatury -25°C do +60°C). Falowniki azjatyckiego
producenta są wysoce wydajne i funkcjonalne, ich maksymalna sprawność sięga
98,8% (europejskie warunki max 97%), a w połączeniu z systemem MPPT wynosi ona
powyżej 99,5%. Mają niewielkie rozmiary, są lżejsze i znacznie cichsze niż
podobne produkty innych producentów. Inwertery GoodWe mają bardzo niskie
napięcie rozruchowe – są w stanie wytwarzać energię elektryczną na bardzo
wczesnym etapie i przez dłuższy czas. Co ważne dla niektórych klientów,
inwertery GoodWe pracują ciszej niż inwertery większości marek z tego samego
segmentu, głośność pracy nie przekracza 25 dB (A).
Prosimy o wysłanie
zdjęcia z wyświetlacza urządzenia lub z aplikacji wraz z opisem problemu (od
kiedy, jak często, w jakich porach) na mail serwis@eonfoton.pl lub
poprzez formularz kontaktowy www.eonfoton.pl/kontakt
Prosimy o wysłanie
zdjęcia (z wyświetlacza urządzenia lub z aplikacji) wraz z opisem problemu i widocznym
kodem błedu na mail serwis@eonfoton.pl lub
poprzez formularz kontaktowy www.eonfoton.pl/kontakt
Falowniki w znacznej większości są mniejsze, niż moc instalacji
fotowoltaicznej. Związane jest to z ich zalecanym przez producentów
przewymiarowaniem w granicach 90% – 120% oraz tym, że maksymalna moc paneli
określana jest w warunkach STC (idealnych laboratoryjnie) osiągalnych w Polsce
jedynie przez 2 dni w roku. Pozwala to na zmaksymalizowanie efektywności pracy
falownika. Takie rozwiązanie jest jak najbardziej dozwolone a nawet zalecane
przez producentów inwerterów oraz nie powoduje utraty gwarancji na sprzęt.
Np. Falownik o mocy nominalnej 4kW będzie prawidłowo obsługiwał instalacje fotowoltaiczne w przedziale mocy od 3,6kW do 4,8kW.
Jeśli uruchomimy instalację przed wymianą licznika na 2-kierunkowy,
liczniki bez tej funkcji nie rozróżniają kierunku w jakim płynie prąd, dlatego
każdą energię, zarówno pobraną z sieci, jak i oddaną do sieci, będą traktować
jako energię pobraną z sieci, co spowoduję znacznie wyższe rachunki za energie
elektryczną.
Dodatkowo, instalacja prądotwórcza bez pozytywnego rozpatrzenia wniosku o podłączenie w Zakładzie Energetycznym nie może być użytkowana i może się to wiązać z naliczeniem kary, za użytkowanie instalacji podłączonej do sieci dystrybucyjnej bez zgody Zakładu Energetycznego.
Proces zmiany daty i godziny mogą Państwo znaleźć w instrukcji obsługi
falownika, która po zakończeniu prac montażowych wraz z kartami gwarancyjnymi
została przesłana na adres mailowy wskazany w umowie.
Dioda zielona: sygnał ciągły oznacza stan pracy instalacji i produkcję
energii elektrycznej. Sygnał przerywany oznacza chwilowy stan spoczynku.
Dioda pomarańczowa/żółta/niebieska: jest to dioda komunikacyjna. Odpowiada za połączenie falownika z Internetem.
Dioda czerwona: sygnalizuje błąd, w takiej sytuacji prosimy o przesłanie zdjęcia kodu błędu z wyświetlacza falownika na mail serwis@eonfoton.pl lub poprzez formularz kontaktowy www.eonfoton.pl/kontakt
Praca falownika zależna jest o jakości napięcia w sieci (AC) po stronie
operatora energetycznego. Wszystkie błędy zawierające w komunikacie
hasło „VAC”, „VAC Fail”, „Grid”, „UPV”, oraz błędy 33, 34, 35 i
48 oznaczają nieprawidłowość po stronie sieci domowej lub operatora
energetycznego. Jeżeli napięcie po stronie AC przekracza ustawowe normy
falownik może pokazywać błąd, resetować się i wyłączać w celu bezpieczeństwa. W
takim przypadku należy sprawdzić czy w budynku występuje poprawne zasilanie
(wszystkie bezpieczniki w całym budynku są w górze), jeśli tak to skontaktować
się z operatorem z zapytaniem czy nie prowadzi aktualnie prac na linii
energetycznej lub czy nie występują wahania napięć. Jeżeli odpowiedź operatora
będzie negatywna prosimy o zgłoszenie z opisem i zdjęciami błędów oraz
tabliczki znamionowej na adres serwis@eonfoton.pl lub poprzez
formularz kontaktowy www.eonfoton.pl/kontakt
Do zabezpieczenia instalacji stosujemy dwie oddzielne rozdzielnice po
stronie prądu przemiennego (AC) i stałego (DC). Ich separacja zwiększa
bezpieczeństwo instalacji. Zabezpieczenia dobierane są indywidualnie do każdej
instalacji.
W skład zabezpieczeń po stronie prądu przemiennego wchodzą: ograniczniki przepięć OC (ochronniki) dobrane do konkretnego inwertera zastosowanego w instalacji fotowoltaicznej - chronią instalację przed wyładowaniami atmosferycznymi, również pośrednimi.
W skład zabezpieczeń po stronie prądu stałego wchodzą:
Dla opcji Premium: ogranicznik przepięć AC (ochronnik) - chroni instalaqę przed przepięciami ze strony sieci; rozłącznik nadprądowy (typu B) - dodatkowo chroni inwerter przed awariami sieci zwarciami (np. przewiercenie kabla), pełni też funkcję przecivvporażeniową; rozłącznik nadprądowy (typu C) - zabezpiecza przewód zasilający, chroniąc całą instalację po stronie prądu zmiennego; rozłącznik ten montowany jest w rozdzielni głównej (w przypadku braku miejsca - w dodatkowej skrzynce obok rozdzielni)
Dla opcji Premium + : dodatkowo wyłącznik różnicowo-prądowy przeciwpożarowy (charakterystyka: typ A, 300mA), dedykowany do wykrywania prądów różnicowych, które mogą być generowane przez inwertery, zabezpieczający przeciwpożarowo inwerter oraz trasę kablową.
Zabezpieczenia po stronie prądy przemiennego (AC – za falownikiem) powinny
być ustawione w pozycji „do góry”. Po stronie prądu stałego (DC) pokrętło pod
falownikiem musi być ustawione w pozycji 1/on (powinno być to ustawienie
prostopadłe do ściany – wyjątkiem są falowniki Solar Edge posiadające dźwignię,
należy ją ustawić w pozycji “1”.
Zabezpieczenie nadprądowe chroni przed skutkami zwarć i przeciążeń oraz
pełni funkcję przeciwporażeniową, różnicowo prądowe przed prądem upływu oraz
pełni funkcję przeciwpożarową, a ochronniki przepięć albo zabezpieczenie
przeciwprzepięciowe przed przepięciami łączeniowymi i atmosferycznymi. W
przypadku zadziałania (zbicia) zabezpieczenia, należy przełączyć je w pozycję
„do góry”. Jeśli problem będzie się powtarzał, prosimy o przesłanie stosownej
informacji na adres serwis@eonfoton.pl lub poprzez
formularz kontaktowy www.eonfoton.pl/kontakt
Większość falowników posiada wbudowany moduł WiFi, za pomocą którego
falownik łączy się z Internetem domowym. Połączenie może odbywać się za pomocą
WiFi lub kabla Ethernet.
W obu przypadkach zapewnienie odpowiedniego przyłącza internetowego należy do obowiązków inwestora, co zawarte jest w umowie. Ekipa po zakończonym montażu konfiguruje połączenie falownik-Internet, a następnie wysyła dane do centrali, gdzie tworzone i udostępniane jest konto dla klienta.
Tak, E.ON Foton
posiada dedykowaną aplikację do monitoringu instalacji PV: E.ON Home. Aplikację
można pobrać ze sklepu Play oraz AppStore. Alternatywą dla aplikacji E.ON Home
są aplikacje producentów inwerterów dostępne na stronach producentów lub w
Sklepie Play oraz AppStore.
Poniżej strony producentów, oraz nazwy aplikacji dostępnych w Sklepie Play
oraz AppStore.
GoodWe -> pl.goodwe.com, SEMS Portal
Solar Edge -> solaredge.com, SolarEdge Monitoring
Fronius -> fronius.com, Fronius Solar.web
ABB – > new.abb.com, Plant Viewer
Tak, wystarczy postępować zgodnie z instrukcją dostarczoną razem z
falownikiem.
W razie problemów prosimy o przesłanie stosownej informacji na adres serwis@eonfoton.pl lub poprzez formularz kontaktowy www.eonfoton.pl/kontakt
Zarówno w przypadku zmiany dostawcy Internetu, routera lub hasła należy
ponownie skonfigurować falownik.
Gwarancja na poszczególne komponenty instalacji fotolwotaicznej jest
udzielana przez producentów poszczególnych urządzeń.
Moduły objęte są gwarancją producenta w zakresie: wydajności na 25-30 lat oraz gwarancją produktową na okres 12 – 15 lat
Falowniki objęte są gwarancją producenta na okres 5 -12 lat. Istnieje możliwość wydłużenia gwarancji na falowniki zgodnie z zapisami warunków gwaranci danego urządzenia.
Konstrukcje objęte są gwarancją producenta na okres 10 lat.
Dodatkowo klienci kupujący instalację mogą wybrać specjalny produkt Gwarancje Wykonawcą na całe wykonanie instalacji wynoszącą 5 lat oraz Gwarancje Słoneczną, która gwarantuje ilość wytworzonej energii, zgodną z projektem. Oznacza to, że jeżeli w przeciągu 5 lat instalacja wytworzy co najmniej 80% gwarantowanej ilości energii elektrycznej, E.ON Foton zobowiązuje się do pokrycia kosztów zakupu każdej jednostki energii kupionej z sieci w ramach różnicy między gwarantowanym 80% a faktycznie wytworzoną ilością energii.
Karty gwarancyjne (inwerter, moduły fotowoltaiczne oraz konstrukcja) oraz
instrukcje obsługi do falowników są wysyłane do klientów na adres mailowy
podany w umowie po zakończonym montażu.
Różnica między wskazaniami na falowniku (E-Total) oraz licznikiem
kierunkowym wynika z tego, że skonsumowaliśmy część energii wytworzonej przez
instalację. Ten procent jaki zużyjemy bezpośrednio po wyprodukowaniu nie
przepływa przez licznik, co oznacza, że nie jest bilansowany i zużyliśmy go na
potrzeby własne.
Prosimy o wysłanie faktur wraz z opisem problemu oraz wartość E-total znajdującą się na wyświetlaczu lub w palikacji falownika na adres serwis@eonfoton.pl lub poprzez formularz kontaktowy www.eonfoton.pl/kontakt
Uzysk energii z instalacji fotowoltaicznej zależny jest m.in. od
temperatury oraz wartości nasłonecznienia. W ciągu roku wartość wyprodukowanej
w poszczególnych miesiącach nie będzie stała. Uzyski w okresie wiosenno-letnim
są nawet kilkukrotnie wyższe niż w okresie jesienno-zimowym. Symulacja
produkcji energii w poszczególnych miesiącach stanowi element projektu
koncepcyjnego Państwa instalacji, przesłanego przez Dział Projektowy E.ON Foton
Zależy to od wyboru okresu rozliczeniowego podczas podpisywania umowy z
zakładem energetycznym. Jeśli chcą Państwo sprawdzić, jaki posiadają okres
rozliczeniowy, prosimy o kontakt z zakładem energetycznym.
Standardowa instalacja fotowoltaiczna (ongridowa) nie pracuje w przypadku
braku zasilania z sieci. W systemie ON GRID możliwe jest oddawanie nadwyżek
wyprodukowanej energii do sieci. W momencie awarii lub zaniku fazy w domu
falownik, który posiada zabezpieczenie przed pracą wyspową, przestanie pracować
i przetwarzać prąd stały na prąd przemienny oraz odłączy się od sieci
energetycznej. Ma to na celu zapewnienie bezpieczeństwa serwisantom pracującym
na linii energetycznej. Możliwość pracy przy braku zasilania w sieci
energetycznej posiadają falowniki hybrydowe pozwalające na połączenie
instalacji fotowoltaicznej z magazynem energii.
W zdecydowanej większości przypadków jesteśmy w stanie zużyć około 20% wyprodukowanej energii na potrzeby bieżące, a reszta jest odprowadzana do sieci oraz rejestrowana za pomocą licznika dwukierunkowego. Sposób zagospodarowania nadmiaru wyprodukowanej energii zależy od sposobu rozliczenia na jakim została zawarta umowa z zakładem energetycznym. . W przypadku rozliczeń w systemie netmeteringu sieć staje się „magazynem” energii, którą możemy odebrać w przeciągu roku. Dzięki systemowi upustów możemy odebrać do 80% energii wcześniej wprowadzonej do sieci (dla instalacji do 10 kWp) lub do 70% energii (dla instalacji powyżej 10 kWp). W przypadku rozliczeń na zasadach netbillingu nadmiar wyprodukowanej energii zostaje oddany do sieci i przeliczony po przyjętych stawkach na złotówki wchodząc w skład depozytu. Z kwoty uzbieranej na indywidualnym rachunku depozytowym pokrywane są koszty związane z poborem energii w okresach przyszłych. Na wykorzystanie depozytu przewidziany jest okres 12 mcy.
Całość obowiązków związanych z utrzymaniem i rozliczaniem rachunku depozytowego jest po stronie zakładu energetycznego.
W celu weryfikacji etapu wniosku Mój Prąd prosimy o weryfikacje na
oficjalnej stronie NFOŚiGW https://mojprad.gov.pl/ lub pod numerem specjalnej
infolinii +22 45 90 800.
W ceku uzyskania dodatkowych wskazówek prosimy o przesłanie stosownej informacji poprzez formularz kontaktowy www.eonfoton.pl/kontakt
Firma E.ON Foton wysyła w Państwa imieniu wniosek przyłączeniowy do
Operatora Sieci Dystrybucyjnej. Termin wymiany zależy jest od danego zakładu
energetycznego.
Jeśli wniosek nie został złożony, prosimy o przesłanie stosownej informacji na adres serwis@eonfoton.pl lub poprzez formularz kontaktowy www.eonfoton.pl/kontakt .
Jeśli jednak dokumenty zostały złożone, prosimy o kontakt z Państwa Operatorem Sieci w celu ustalenia etapu sprawy i terminu przyłączenia.
Audytor centralny dokonuje oględzin każdej instalacji na podstawie
dokumentacji zdjęciowej i pomiarowej (np. rezystancja uziemienia lub czas oraz
prąd zadziałania RCD) dostarczonej przez ekipę wykonującą prace montażowe.
Około 30% instalacji audytujemy w terenie podczas wizyty audytora terenowego.
Dobór instalacji do audytów terenowych jest losowy.
Odbioru instalacji dokonuje autoryzowana ekipa montażowa w oparciu o
przygotowany i wypełniony Protokół Pomontażowy podpisywany przez
przedstawiciela ekipy i Inwestora, po wykonaniu instalacji.
Pompa ciepła do działania potrzebuje odnawialnego źródła energii oraz części energii elektrycznej. Właśnie ze względu na tę część energii elektrycznej warto połączyć pompę ciepła z instalacją fotowoltaiczną. To połączenie umożliwia efektywniejsze skorzystanie z energii wyprodukowanej przez instalację fotowoltaiczną i pozwala stworzyć samowystarczalny energetycznie budynek. Dzięki temu, że E.ON Air 11/19 ma modulację mocy oraz inteligentne sterowanie, zawsze będzie się dostosowywać do ilości mocy dostarczanej z instalacji fotowoltaicznej. To wyróżnia rozwiązanie E.ON Foton na tle konkurencji i pozwala maksymalizować oszczędności.
Instalacja fotowoltaiczna najczęściej montowana jest na dachu budynku, natomiast często można się również spotkać z tym, że moduły fotowoltaiczne montowane są na gruncie, na budynkach gospodarczych takich jak garaże, stodoły, wiaty. Jeżeli zapotrzebowanie energetyczne jest większe niż generowana energia z paneli fotowoltaicznych na dachu budynku, to montaż paneli w innych miejscach daje szereg nowych możliwości
Podczas
planowania montażu instalacji fotowoltaicznej należy wziąć pod uwagę
wytrzymałość dachu, materiał którym jest pokryty oraz stronę świata na którą
dach jest ustawiony.
Pokrycie dachowe, na którym instalacja fotowoltaiczna nie może zostać zamontowana to eternit, ze względu na bezpieczeństwo instalatora. Zgodnie z ustawą dachy pokryte eternitem muszą być zdemontowane do 31.12.2032r.
Z kolei biorąc pod uwagę stronę świata, na którą skierowany jest dach to najlepszym kierunkiem w Polsce jest południe. Instalacje fotowoltaiczne skierowane w stronę południową są w stanie wygenerować najwięcej energii ze słońca. Natomiast kierunki zachodni i wschodni również są wskazane do montażu paneli fotowoltaicznych, z kolei kierunek północy nie jest rekomendowany.
Instalacja
fotowoltaiczna jest odporna na warunki atmosferyczne takie jak deszcz, śnieg,
grad, czy wiatr, jednakże ekstremalne warunki pogodowe lub akty wandalizmu mogą
uszkodzić szkło ochraniające moduł. Z tego powodu zalecamy ubezpieczenie
instalacji fotowoltaicznej.
Z kolei ilość generowanej energii przez moduły fotowoltaiczne będzie największa w długie, słoneczne dni. W Polsce miesiące od maja do września uważane są najefektywniejsze pod względem produkowanej energii. Natomiast nie oznacza to, że w pozostałym czasie w roku czy w trakcie pochmurnych dni instalacja fotowoltaiczna nie działa. Panele fotowoltaiczne produkują energię nawet w pochmurne dni. Jeżeli danego dnia Twoje zapotrzebowanie na energię elektryczną będzie większe niż energia wytworzona przez panele, wtedy pobierasz energię z sieci lub z posiadanego magazynu energii.
KWp
(kilowat-peak) to jednostka mocy elektrycznej, która odnosi się do mocy
generowanej przez instalację fotowoltaiczną w warunkach optymalnych, czyli w
największym natężeniu promieniowania słonecznego. Wyraża ona maksymalną moc,
jaką taka instalacja może osiągnąć w określonych warunkach. Jest to wskaźnik
wykorzystywany głównie w kontekście paneli fotowoltaicznych i oznacza moc
generowaną przez panele w warunkach pełnego nasłonecznienia.
W trakcie
słonecznych dni gdy panele fotowoltaiczne produkują na tyle dużo energii, że
przekroczone jest bieżące zapotrzebowanie energetyczne, powstaje wówczas tzw.
nadwyżka energii.
Nadwyżka energii może być magazynowana w magazynie energii co pozwala na pełne jej wykorzystanie w dowolnym momencie lub oddana do sieci energetycznej. W przypadku, gdy budynek jest wyposażony w system magazynowania energii, nadmiarowa energia może być przechowywana w bateriach do późniejszego wykorzystania. W ten sposób energia jest gromadzona i dostępna, gdy zapotrzebowanie przewyższa produkcję paneli fotowoltaicznych, na przykład w nocy lub w okresach słabszego nasłonecznienia.
Z kolei jeżeli system fotowolataiczny nie jest uzupełniony o magazyn energii wówczas, nadwyżka energii zostaje oddana do sieci energetycznej i zwracane jest 80% lub 70% (zależy od mocy instalacji) energii na wirtualny magazyn energii - system netmetering. Natomiast w przypadku systemu netbilling energia jest sprzedawana, a środki ze sprzedaży energii mogą być wypłacone lub przeznaczone na opłacenie rachunków za pobraną energię elektryczną (bez kosztów stałych). W obu przypadkach nadwyżka energii zmagazynowanej w sieci musi zostać wykorzystana w ciągu 365 dni.
Instalację fotowoltaiczną możemy uruchomić po podpisaniu umowy kompleksowej
z dystrybutorem i wymianie licznika na dwukierunkowy przez zakład energetyczny.
Instrukcję uruchomienia mogą Państwo znaleźć w dokumentacji przesyłanej wraz z
kartami gwarancyjnymi.